• Biuro skrojone pod Ciebie!
img

Jak dobrze wyposażyć biuro w Poznaniu ?

Każde przedsiębiorstwo potrzebuje przestrzeni biurowej. Kupuje się ją lub wynajmuje. Własne czy wynajęte pomieszczenia trzeba jeszcze odpowiednio wyposażyć. Nie może zabraknąć w nich niczego z rzeczy, które umożliwiają i ułatwiają pracę. Musi być także przyjemnie, by warunki pracy były w pełni komfortowe.

Kupić czy wynająć lokale biurowe?

Wynajęcie pomieszczeń biurowych to prostsza opcja, a przy tym nie trzeba ponosić dużego wydatku na początku działalności firmy. Daje to także możliwość łatwego przeniesienia siedziby, kiedy działalność się rozrośnie. Wypowiada się umowę i wynajmuje większy lokal. Własne biuro to duży wydatek, ale można go potraktować jako lokatę kapitału. Jest to wydatek, ale też inwestycja. Koszt wynajmu oraz zakupu uzależniony jest od położenia obiektu biurowego. Im bliżej centrum miasta, tym jest drożej. Ceny uzależnione są także od wielkości przestrzeni do zagospodarowania.

Meble biurowe 

Niezbędne są pokoje służące do pracy oraz kuchnia i jadalnia, łazienka oraz poczekalnia. Osoby wykonujące ten sam rodzaj pracy mogą pracować w tym samym pokoju. Ważne tylko, by miał on odpowiednią przestronność. Konieczne jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji na gabinet osoby zarządzającej.

Podstawą wyposażenia biura jest jego umeblowanie. W pokojach służących do pracy potrzebne będą biurka i krzesła oraz meble na przechowywanie dokumentów i artykułów biurowych. Biurko powinno być na tyle duże, że poza komputerem i klawiaturą będzie jeszcze pewna wolna przestrzeń. Przydadzą się różne schowki w nim. Krzesło powinno być ergonomiczne, najlepiej z regulowaną wysokością, by wygodnie się na nim siedziało i by zapewniało dobre podparcie dla kręgosłupa.

W pomieszczeniach biurowych przydadzą się szafy oraz wysokie regały z półkami, na których będzie można ustawić segregatory. Umeblowania dopełnią niższe szafki, ich blaty to idealne miejsce na urządzenia biurowe oraz na przedmioty dekoracyjne. W pomieszczeniu służącym do spożywania posiłków przydadzą się stoliki i krzesła. Umeblowanie poczekalni to z reguły krzesła. Warto jednak, by dla wygody klientów znalazły się tam jakieś stoliki. Mogą się też na nich znaleźć jakieś firmowe materiały reklamowe np. broszurki.

urządzenia wielofunkcyjne

Urządzenia i akcesoria biurowe

Najważniejsze w pracy biurowej urządzenia to komputery, drukarki, skanery, ksero, telefon. Z uwagi na możliwość zaoszczędzenia przestrzeni warto wybierać urządzenia wielofunkcyjne. Połączenie funkcji drukowania, skanowania, kserowania w jednym sprzęcie to mniej zajętego miejsca na blacie. Na wyposażenie biura składa się także szereg drobiazgów. Zadbanie o ich obecność to zadanie dla kierownictwa, co nie znaczy, że kierownik musi się tym osobiście zajmować. Może to zlecić pracownikowi.

Akcesoria biurowe to segregatory i teczki na dokumenty, papier do drukarki, karteczki na notatki, długopisy. Do segregowania dokumentów przydają się zszywacze oraz spinacze. Przydatnym drobiazgiem są kalendarze biurkowe stojące. Można łatwo zorientować się w dacie bieżącej czy jakiegoś przeszłego wydarzenia, a także coś sobie na nich oznaczyć. Na biurkach przydadzą się organizery, dzięki którym wszystko co potrzebne będzie pod ręką, ale uporządkowane.

Wyposażenie biura

W przestrzeni biurowej ważne są także rzeczy, które nie wiążą się z pracą biurową. Ważne jest, by dobrze wyposażyć kuchnię. Każdy powinien móc sobie przygotować jedzenie, jakie lubi, by się posilić i wzmocnić. Kuchenka, mikrofalówka, czajnik elektryczny oraz ekspres do kawy to niezbędne wyposażenie takiego pomieszczenia. W szafkach muszą się znaleźć kubki, talerzyki oraz sztućce.

Nie wolno zapominać o roli drobiazgów dekoracyjnych. Są równie ważne jak estetyczne i funkcjonalne umeblowanie. Współtworzą przyjemną przestrzeń. To obrazy i grafiki na ścianach oraz różne artykuły dekoracyjne do postawienia na blatach. Taką rolę będą też pełnić kwiaty doniczkowe. Przedmioty ozdobne przydadzą się w poczekalni. Tworząc miły klimat, będą wzbudzać w klientach dobrą opinię o firmie. Trochę ich powinno znaleźć się także w gabinecie osoby zarządzającej oraz w pokojach pracowników. Biuro to nie miejsce, gdzie można postawić ich dużo. Wskazany jest raczej minimalizm pod tym względem. Muszą być więc one doskonałej jakości.

 

Tego szukacie:

- artykuły biurowe Poznań

- materiały biurowe  Poznań

- drukarki  Poznań

Redakcja portalu

biznesoutfit.pl

Zobacz również