Z założeniem czy też rozwojem działalności gospodarczej prędzej czy później wiąże się zwiększenie liczby pracowników i założenie biura. Nieważne czy decydujemy się na zakup nieruchomości czy wynajęcie powierzchni biurowych, musimy zadbać o to, aby miejsce pracy było dostosowane do potrzeb pracowników administracyjnych.
Lokalizacja, miejsce i cena
Na samym początku musimy rozważyć trzy podstawowe kwestie. Są to lokalizacja naszego przyszłego biura, przestrzeń jaka potrzebna oraz kwota, ktorą dysponujemy. Są to sprawy ściśle ze sobą powiązane, ponieważ atrakcyjna lokalizacja będzie zwykle droższa, co może wpłynąć na decyzję o zmniejszeniu metrażu. Ponadto, warto zastanowić się, czy chcemy kupić nieruchomość czy też tylko ją wynająć. Obie opcje niosą za sobą pewne możliwości ale i też zagrożenia. Wynajmując biuro, skazujemy się na wysokie koszty miejsca, w którego posiadanie nigdy nie wejdziemy. Wynajem daje nam jednak większą elastyczność i nie napędzi spirali długów, jeśli dana działalność nie przyniesie spodziewanych zysków. Kupno nieruchomości wydaje się być dobrą inwestycją na przyszłość, jednak jest to bardziej ryzykowne rozwiązanie.
Meble do biura
Jeżeli proces zakupu bądź też wynajmu nieruchomości na potrzeby biura mamy już za sobą, to może skupić się na kwestiach wyposażenia biura, takich jak chociażby rozplanowanie przestrzeni. Jeżeli przestrzeń jest bardzo duża, możemy rozdzielić ją na mniejsze lub ustalić miejsce na gabinet dla szefa, managerów, kuchnię, pomieszczenie socjalne, sekretariat itd.
Dalej należy wybrać meble biurowe. Najważniejszymi spośród mebli nie będą regały, organizery, półki, wieszaki i szafy. Będą to stoły oraz krzesła. Niestety, wielu pracodawców decyduje się na tanie meble, co w perspektywie czasu może okazać się nietrafną decyzją. Pamiętajmy, że pracownicy będą spędzać blisko osiem godzin w jednej pozycji. Dlatego tak ważnym jest aby krzesła były w pełni regulowane- od oparć po wysokość i podłokietniki. Stoły muszą być na tyle duże, aby pomieścić laptop, ewentualny dodatkowy monitor, przybory biurowe, kubek i inne. Warto wybrać też stoły z regulowaną wysokością.
Dodatkowo, należy zadbać to aby pozostała część wyposażenia była spójna z krzesłami i stołami. Warto zainwestować w meble w neutralnych kolorach i stylu, tak aby posłużyły nam wiele lat. Takie wyposażenie będzie nam również łatwiej sprzedać w przyszłości.
Urządzenia wielofunkcyjne niezbędne do pracy
Obecnie urządzenia elektroniczne są podstawą funkcjonowania większości działalności gospodarczych. Najczęściej laptopy, komputery i telefony komórkowe wypierają przechowywanie dokumentów w archiwum. Dlatego tak ważne jest, aby sprzęt ten był najwyższej jakości. Musimy jednak liczyć się z wymianą sprzętów co kilka lat an skutek silnej eksploatacji. Następnymi, niemniej ważnymi urządzeniami będą drukarki i skanery. Aby zaoszczędzić miejsce, warto rozważyć zakup urządzeń wielofunkcyjnych, które skutecznie zastąpią ksero, skaner i drukarkę.
Nie możemy także zapominać o akcesoriach biurowych takie jak markery, długopisy, spinacze, dziurkacze, taśmy do klejenia, teczki, agrafki i inne. Są to niezbędne rzeczy w funcjonowaniu każdego pracownika, więc nie możemy pozwolić sobie na to, aby tracił on cenny czas na organizowanie sobie materiałów czy też ich znalezienie. Dobrym pomysłem będzie zakup organizerów biurowych porządkujących akcesoria. Wprowadzi to ład i porządek we wspólnej przestrzeni, który łatwiej będzie zachować.
Akcesoria biurowe
Niezmiernie ważnym jest, aby oddzielić przestrzeń do pracy od przestrzeni do wypoczynku. Warto zarezerwować sporą miejsca na kuchnię, w której znajdziemy ekspres do kawy, naczynia, kuchenkę mikrofalową, sztućce, dzbanek elektryczny i oczywiście miejsce do spędzenia czasu wolnego czy sofy, krzesła i stoły. Dobrym pomysłem będzie zaopatrzenie biura w kawę, herbatę, darmowe owoce itd.
Pamiętajmy, że wizytówką naszego biura jest poczekalnia czy też recepcja. Powinna być ona reprezentatywna. Znaleźć w niej muszą się wygodne kanapy, stolik, ewentualny telewizor, lustra. Dodatki takie jak kwiaty, zegary czy obrazy nadadzą wnętrzom charakteru i umilą spędzenie czasu w przestrzeni. W obecnych czasach potencjalni pracownicy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na lokalizację, ale także na wygląd biura.
Tego szukacie:
- artykuły biurowe Tarnów
- materiały biurowe Tarnów
- drukarki Tarnów