Zachowanie porządku w miejscu pracy to zadanie niełatwe, warto jednak poświęcić mu tyle uwagi, na ile zasługuje. Na efekty nie trzeba przecież długo czekać, sama praca przebiega bowiem sprawniej, a my nie tracimy czasu na niepotrzebne poszukiwania. Opanowanie nieładu nie musi być przy tym wcale trudne, z pomocą przychodzi nam bowiem szereg wartościowych rozwiązań. Jednym z nich są zszywki, niepozorne, a jednak wyjątkowo wydajne.
Przegląd zastosowań zszywek biurowych
Jest to jeden z tych produktów, które są kojarzone nawet przez osoby nie mające wiele wspólnego z biurem. Często korzysta z nich młodzież, przydają się przy tym również w gospodarstwie domowym. Ten niewielki kawałek mocnego drutu do swojego prawidłowego działania wymaga zszywacza biurowego, gdy jednak zaopatrzmy się w niego, połączenie różnych papierów ze sobą przestaje być trudnym wyzwaniem. Artykuł ten przydaje się też, gdy do dokumentu należy dołączyć niewielką kartkę z informacją na jego temat, są też nieocenione, gdy połączenie ze sobą kilku kartek jest niezbędne, aby korzystanie z nich było wygodniejsze. W takim przypadku zszywka sprawdza się znacznie lepiej niż jej konkurent spinacz, pozwala bowiem na połączenie kartek w sposób trwały. Myślą o nich również osoby prowadzące szkolenia, ich użycie daje bowiem pewność, że osoby uczestniczące w zajęciach otrzymają wszystkie niezbędne im materiały.
Oczywiście, zszywki sprawdzają się znakomicie również poza biurem. W domu można wykorzystywać je do segregowania dokumentów, są też nieocenione, gdy pojawia się konieczność połączenia ze sobą przeznaczonych do nauki materiałów. W sprzedaży dostępne są przy tym zszywki o różnym przeznaczeniu. Te najbardziej klasyczne łączą ze sobą trzydzieści arkuszy papieru, jeśli jednak istnieje taka potrzeba, możemy otrzymać i takie, które połączą ze sobą 246 kartek.
Kaseta ze zszywkami i jej zalety
Używanie zszywacza podczas pracy w biurze nie stanowi już dla nikogo zaskoczenia, a ponieważ korzystanie ze zszywek jest wówczas nieuniknione, dobrym pomysłem wydaje się zaopatrzenie się w specjalną kasetę do ich przechowywania. Można w niej przechowywać duże ilości, a ponieważ kaseta ma niewielki rozmiar, znajduje się pod ręką nawet na biurku, na którym panuje duży nieład.
Co warto wiedzieć o zszywaczu biurowym?
Gdybyśmy mieli wskazać na gadżety, bez których w biurze nie można się obyć, zszywacz z pewnością byłby jednym z najważniejszych. To znakomity sposób na utrzymanie porządku w dokumentacji zalewającej nas każdego dnia, jego brak szybko prowadzi więc do tego, że znalezienie ważnych materiałów jest niemal niemożliwe. Jeśli nie używamy go zbyt często, zszywacz ręczny może być uznany za rozwiązanie najbardziej przydatne. Bogaty wybór sprawia, że można zdecydować się na rozwiązania różniące się między sobą nie tylko wielkością, ale również ilością umieszczonych w nim zszywek.
Bez względu na to, czy mamy do czynienia ze wersją ręczną, czy też z jego elektrycznym odpowiednikiem, jego działanie jest zbliżone i polega na wyginaniu ramion zszywki od wewnątrz. Wersje biurowe, które wyginają ramiona na zewnątrz są rozwiązaniami spotykanymi rzadko, najczęściej stosuje się je przy tym po to, aby połączyć ze sobą dokumenty jedynie na jakiś czas. Dziś w sprzedaży dostępne są również rozszywacze. I one mogą przydać się w biurze, pozwalają bowiem na zdejmowanie już umocowanych zszywek. Pewne znaczenie podczas dokonywania wyboru ma też obudowa. Ta może być wykonana z tworzyw sztucznych, sporą popularnością cieszą się jednak również wytrzymałe rozwiązania z obudową wykonaną z metalu.
Zszywacz tapicerski do wielu zadań
Czasem zdarza się nam, że dokument musimy przyczepić do czegoś solidniejszego niż karka. W takim przypadku zszywacz biurowy przestaje być rozwiązaniem funkcjonalnym, nie oznacza to jednak, że mamy do czynienia z problemem, z którym nie jesteśmy sobie w stanie poradzić. Upora się z nim z pewnością model tapicerski, a więc rozwiązanie, które jest przeznaczone do zadań specjalnych.
Zszywacze tapicerskie różnią się między sobą w zależności od tego, w jaki sposób mają być wykorzystywane, w sprzedaży mamy więc do czynienia nie tylko z rozwiązaniami ręcznymi i elektrycznymi, ale i pneumatycznymi. Najlepszym rozwiązaniem w biurze i domu okazuje się pierwsze z wymienionych tu rozwiązań, nie używa się go bowiem zbyt często i nie ma dużego ryzyka jego uszkodzenia. Rozwiązania pneumatyczne i elektryczne są zdecydowanie bardziej wydajne, należy jednak liczyć się również z wyższym kosztem ich zakupu.