Pomieszczenie biurowe zostało wynajęte – i co dalej? Wiele ludzi zadaje sobie to pytanie! Niby wiemy jak wyglądają biura, jednak w każdej branży powinny się w nich znaleźć nieco inne rzeczy, pomocne dla pracowników. Na przykład prawnik, czy inna osoba, która często przyjmuje gości, powinni zainwestować jeszcze w kącik dla klientów, wyposażony w fotele i niski stolik kawowy. Architekci muszą mieć w swoim biurze wszystkie pomocne materiały, czyli cały sprzęt kreślarski. Z kolei na przykład w biurze projektanta wnętrz powinny się znaleźć także próbki materiałów i tworzyw, które można pokazywać klientom. O takie dodatki zwykle jednak każdy właściciel z branży umie się zatroszczyć – są to zresztą rzeczy dodatkowe, które kupujemy na końcu. Od czego więc zacząć wyposażanie całego pomieszczenia?
Skupienie i motywacja do pracy - artykuły biurowe
Nie wszyscy dbają o to, żeby przestrzeń biurowa dla pracowników była naprawdę motywująca do pracy. Więcej jest miejsc, które raczej wyciszają – co z jednej strony jest dobre, jednak z drugiej w takich pomieszczeniach prędzej chcemy sobie uciąć drzemkę niż z energią przystępować do kolejnych zadań. Przede wszystkim warto zadbać o właściwą oprawę kolorystyczną oraz dobre oświetlenie. Światło powinno padać tak z góry, jak i – jeśli zachodzi taka konieczność – z mniejszych lampek, ustawionych na biurkach. Nie może też zabraknąć w pomieszczeniu światła naturalnego, płynącego z choćby jednego okna.
Jeśli chodzi o kolory, warto zastosować te energiczne, pobudzające do działania – ostatnio modny jest na przykład limonkowy. Nie musimy rzecz jasna malować nim ścian, gdyż zbyt dużo takiego koloru może wręcz zadziałać niekorzystnie, rozkojarzyć. Jednakże podobną barwę mogą mieć dodatki, albo ozdoby na ścianach. Nie powinno się zostawiać białych ścian, bo na pewno ani nie uspokoją, ani nie pozwolą zmotywować pracowników. Zielono powinno być w biurze również z powodu kwiatów, które należy ustawić w pomieszczeniu. Najlepsze są te, które wytwarzają dużo tlenu, a przy tym pochłaniają szkodliwe promieniowanie z komputerów, jak na przykład Sansevieria.
Wygoda i czas na odpoczynek
W każdym biurze muszą się znaleźć rzecz jasna odpowiednie meble biurowe. Wśród nich najważniejsze są biurka oraz krzesła/fotele. Wiele miejsc nie może się też obyć bez szafek, gdzie wkłada się całą dokumentację. Ale w biurze musimy też wydzielić kącik dla pracowników, by mieli gdzie stawiać szklanki, przygotowywać kawę czy herbatę, gdzie może stać czajnik elektryczny i gdzie zawsze można schować na przykład jogurt na przerwę śniadaniową. Niektóre firmy mają kuchnię dla personelu, ale jeśli organizujemy jedynie biuro nie wolno nam zapomnieć o tej części specjalnie dla pracowników.
Wracając do krzeseł, foteli i biurek, muszą być one przede wszystkim wygodne. Ważny jest oczywiście ich wygląd, ale wygoda przede wszystkim – pracownicy biurowi spędzają w fotelach większą część dnia, zwykle pracując przy komputerze. Nieodpowiednio przystosowane umeblowanie może prowadzić do poważnych wad – na przykład zwyrodnień kręgosłupa, ale zespołu cieśni nadgarstka. Krzesła muszą mieć regulowaną wysokość, zagłówek i podłokietniki.
Urządzenia i materiały biurowe
W biurze nie może zabraknąć też elektroniki! W tym momencie w zasadzie jest ona najważniejsza, bo to na komputerze znajduje się oprogramowanie pozwalające wykonać pewne zadania, a nawet systemy workflow usprawniające pracę całego zespołu. W biurze nie może więc zabraknąć komputerów, ale nie tylko – również i takich maszyn jak drukarki, skanery, kserokopiarki, bądź urządzenia wielofunkcyjne, czyli wszystko zebrane w jednym. W takich miejscach przydaje się również niszczarka, choć ona wciąż jeszcze jest mniej popularna niż pozostałe urządzenia.
Oprócz maszyn, każde biuro powinno jeszcze posiadać drobne, ale niezbędne artykuły biurowe – zakreślacze, kolorowe karteczki, zszywacze, dziurkacze, długopisy, agrafki, nożyczki, segregatory, kleje, ołówki, taśmy, teczki, przekładki i wiele innych. Nie wolno zapomnieć też o koszu na śmieci – niby małej rzeczy, ale jakże potrzebnej!
Tego szukacie:
- artykuły biurowe Wałbrzych
- materiały biurowe Wałbrzych
- meble biurowe Wałbrzych