• Biuro skrojone pod Ciebie!
img

Jak dobrze urządzić biuro? Kupujemy materiały biurowe w Gliwicach

Każdy, kto zakłada własną firmę, musi pomyśleć o zakupie lub wynajmie lokalu nadającego się do tego, aby założyć tam biuro. Gdy już te formalności zostaną załatwione, w dalszej kolejności należy skupić się na urządzeniu wybranego pomieszczenia.

Odpowiednie rozplanowanie

W przypadku urządzenia biura, najważniejsze jest odpowiednie rozplanowanie przestrzeni. Musimy bowiem wiedzieć, gdzie będą stały meble biurowe, które pomieszczenie zostanie przeznaczone dla szefa, a które dla pracowników, a także jak będzie wyglądała poczekalnia dla gości (jeśli uwzględniliśmy ją w swoich planach).
Naturalnie w przypadku miejsca takiego jak biuro, nie może zabraknąć profesjonalnych mebli biurowych, wszelkich niezbędnych urządzeń elektronicznych, czy też akcesoriów ułatwiających w znaczny sposób pracę.

Jakie meble biurowe wybrać?

Z tym dylematem musi się zmierzyć mnóstwo przyszłych pracodawców. Najważniejszy tego typu mebel to biurko. Należy pamiętać, by było ono dość duże. Musi bowiem zmieścić się na nim komputer (który jest obecnie podstawowym narzędziem pracy), przeróżne artykuły biurowe, czy też urządzenia wielofunkcyjne. Pracownik korzystający z biurka musi mieć także możliwość swobodnego rozłożenia materiałów związanych z pracą takich jak np. dokumenty, czy też faktury.
Kolejnym bardzo ważnym elementem są miejsca siedzące. Zazwyczaj pracodawcy decydują się na zakup wygodnych foteli obrotowych. Jest to dobry wybór, bowiem dzięki temu praca może stać się bardziej komfortowa.
Po zakupie biurek i krzeseł, w dalszej kolejności należy zastanowić się nad pozostałymi meblami. Wśród nich znajdują się regały oraz szafy biurowe. Zarówno pierwsze, jak i drugie są niezwykle potrzebne, bowiem to właśnie w nich przetrzymuje się najczęściej wszelkiego rodzaju dokumenty. Można też pomyśleć o zamontowaniu półek na ścianie. Tym samym stworzymy kolejne miejsce do przechowywania niewielkich przedmiotów.
Co zaś z poczekalnią? Jest to miejsce, które znajduje się nie w każdym biurze, bowiem nie zawsze jest taka potrzeba. Załóżmy jednak, że musimy ją odpowiednio rozplanować. W tym przypadku należy zakupić wygodne krzesła, bądź niewielkie sofy po to, aby klienci mogli spędzić czas oczekiwania w komfortowych warunkach. Warto też zainwestować w niewielkie stoliki i położyć na nich dekorację np. w postaci wazonu z kwiatami. Dużą popularnością cieszą się także stojaki na gazety, które dobrze jest umieścić w poczekalni.

kalendarz biurowy

Urządzenia wielofunkcyjne

Kolejnymi urządzeniami, bez których współczesne biuro nie jest się w stanie obyć, są: drukarki, skanery, kopiarki itp. Zdarza się jednak, że dana osoba zamiast na zakup wszystkich tego typu produktów, decyduje się na zakup dużego sprzętu jakim są urządzenia wielofunkcyjne. W efekcie zajmują one bowiem znacznie mniej miejsca, mimo swoich dużych rozmiarów. W zależności od potrzeb kupujemy jeden „kombajn”, albo kilka sztuk.

Materiały biurowe

Czego jeszcze nie może zabraknąć w dobrze zorganizowanym biurze? Muszą znaleźć się w nim przedmioty takie jak wszelkiego rodzaju artykuły biurowe. Absolutną podstawę stanowią: długopisy, zakreślacze, a także segregatory, papier do drukarki, teczki przeznaczone do przechowywania dokumentów. Dobrze jest także umieścić na biurkach pracowników kalendarze. 
Tego typu przedmioty jak wcześniej wymienione materiały biurowe, można z powodzeniem włożyć do specjalnych organizerów umieszczonych na biurkach, bądź tak jak w przypadku segregatorów czy teczek odłożyć na półkę.

Koszt wyposażenia biura

Z jaką ceną należy się liczyć, jeśli mamy w odpowiedni sposób urządzić nasze biuro. Otóż wszystko zależy od tego jak duże ono będzie i ilu pracowników będziemy zatrudniać. Standardowe biurko kosztuje w przedziale pomiędzy 200, a 400 złotych. Z kolei za dobrej klasy regał należy zapłacić od 500 złotych w górę. Szafa biurowa to wydatek sięgający ponad 1000 złotych. Idąc dalej, w przypadku wyposażenia takiego pomieszczenia należy uwzględnić fotele obrotowe. Ich cena waha się pomiędzy 300, a nawet 1500 złotych. Wydatek w postaci najprostszego urządzenia wielofunkcyjnego sięgnie ok. 300 złotych, zaś profesjonalny „kombajn” to koszt powyżej 1000 złotych. Najmniejszym problemem jest zakup artykułów biurowych, bowiem są to przedmioty, za które musimy zapłacić od kilku do kilkunastu złotych.

Tego szukacie:

- Artykuły biurowe Gliwice

- Materiały biurowe Gliwice

Redakcja portalu

biznesoutfit.pl

Zobacz również