Biuro. Większości z nas kojarzy się ono z pracą, często wymagającą cierpliwości, koncentracji i wzmożonej uwagi. O samej aranżacji tego pomieszczenia zazwyczaj myślimy więc jako o skromnej, oszczędnej, wykonanej w taki sposób, aby nie przesłaniała obowiązków. Tymczasem przeprowadzone przez psychologów badania wykazują, że na efektywność pracy mogą wpływać zarówno ergonomia przestrzeni, jak i jej wystrój, który wcale nie musi być ascetyczny. W jaki sposób zaplanować wygodne i przyjemne biuro? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie.
Meble biurowe
Podstawą są odpowiednio dobrane meble biurowe. W czasie ich zakupu należy uwzględnić kryteria opisane w ustawach i przepisach BHP — to gwarancja spełnienia podstawowych i najważniejszych wymagań. Niemniej dostępne dzisiaj wyposażenie biur oferuje znacznie więcej. Producenci prześcigają się w stosowaniu innowacyjnych, funkcjonalnych i praktycznych rozwiązań. I wcale nie chodzi tu wyłącznie o nieszablonowe barwy lub kształty, choć i te mają znaczenie. Coraz częściej można spotkać np. meble biurowe z nakładkami, dzięki którym można bez obaw zapisywać ważne formuły i notatki na blacie albo na drzwiczkach. W razie potrzeby ich usunięcie nie będzie przecież żadnym problemem.
Praktyczną ciekawostką są również meble biurowe z regulowanymi szufladami i półkami. To kolejne pozwalające pracownikom na swobodne zarządzanie własną przestrzenią udogodnienie.
Wybierając meble biurowe, warto więc kierować się nie tylko kryteriami umieszczonymi w stosownych dokumentach, ale także ich praktycznością i funkcjonalnością. Może to bowiem pomóc w wyeliminowaniu kilku dekoncentrujących, ale będących codziennością w każdym biurze czynności, chociażby kilkunastominutowego poszukiwania różnych artykułów.
Artykuły i materiały biurowe
Bez nich trudno wyobrazić sobie sprawnie funkcjonujące biuro. A jednocześnie ich nadmiar może stać się przyczyną bałaganu i nieporządku, co wcale nie jest mile widziane. Na szczęście w różnych ofertach coraz częściej pojawiają się artykuły biurowe, które łączą w sobie kilka zastosowań. Mogą to być zarówno praktyczne organizery, jak i lampki z miejscem na notatki lub różnego rodzaju materiały biurowe (np. długopisy).
Wybierając artykuły biurowe, dobrze będzie więc zwrócić uwagę na wartość dodaną. Trudno oczywiście oczekiwać jej w przypadku kleju, ołówków i innych drobiazgów, lecz już notesy, organizery itp. mogą sprawdzić się w większej liczbie zastosowań, znacznie ułatwiając wykonywanie codziennych czynności.
Sprzęt komputerowy i peryferia
Dzisiaj jest to obowiązkowy „wystrój” każdej przestrzeni biurowej. Stopniowo w niepamięć odchodzą ogromne pudła i monitory zajmujące 3/4 biurka. Coraz bardziej cenione są natomiast urządzenia pozwalające na oszczędność miejsca, a więc np. komputery all in one. Nowoczesna technologia wykorzystywana jest także przez drukarki, które dzięki łączności bezprzewodowej bez najmniejszych problemów obsługują kilka stanowisk.
Praktycznym rozwiązaniem są również dostępne w niewygórowanych cenach urządzenia wielofunkcyjne. Połączenie drukarki, skanera i kserokopiarki pozwala skutecznie zaspokoić zapotrzebowanie pracowników przy jednoczesnej oszczędności miejsca. Warto jednak pamiętać, że do wykonywania odbitek w ilościach hurtowych o wiele lepiej sprawdzą się urządzenia bardziej zaawansowane.
Przy wyborze sprzętu komputerowego, drukarek i różnych peryferii warto postawić przede wszystkim na wydajność i kompaktowość. Zaoszczędzone w ten sposób miejsce można przecież wykorzystać w nieco inny sposób.
Odrobina estetyki
Biuro to miejsce pracy, ale także przestrzeń, w której wiele osób spędza codziennie przynajmniej kilka godzin. Warto więc zadbać o stworzenie odpowiedniego nastroju i dobrej atmosfery. Pomocna okaże się w tym zarówno dobra organizacja miejsca (dzięki odpowiednim meblom, akcesoriom itp.), jak i wystrój przestrzeni (kwiatki, elementy dekoracyjne).
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest także umożliwienie pracownikom personalizacji ich indywidualnej przestrzeni. Zdjęcia bliskich osób, przedmioty o znaczeniu sentymentalnym lub inne wynikające z indywidualnych upodobań materiały (oczywiście utrzymane w dobrym tonie) pomogą zmienić biuro w miejsce budzące pozytywne skojarzenia. A to przełoży się z kolei na wyższą wydajność pracowników.
Tego szukacie:
- artykuły biurowe Ruda Śląska
- materiały biurowe Ruda Śląska
- drukarki Ruda Śląska