Instagram to dzisiaj jeden z najważniejszych portali społecznościowych. W kwietniu tego roku z tej popularnej aplikacji korzystało już ponad 700 milionów użytkowników, a ponad 400 milionów spośród nich używa jej każdego dnia! Szacuje się, że na Instagramie codziennie przybywa aż 80 milionów zdjęć. Używamy go przede wszystkim po to, aby dzielić się ze swoimi znajomymi zdjęciami z podróży i różnorodnych wydarzeń. Umieszczamy tam fotografie wszystkiego, co jest dla nas w tej chwili ważne lub atrakcyjne. Tak duża popularność Instagramu sprawiła, że przedsiębiorcy z całego świata odkryli w nim potencjał komercyjny i coraz częściej używają go jako jednego ze sposobów komunikacji z potencjalnym klientem. Niektóre firmy używają Instagramu po to, aby w estetyczny sposób przedstawić swoją ofertę handlową, inne z kolei stawiają na interakcję z klientem.
Wykorzystuj popularne hashtagi
Strategii wykorzystania Instagrama w e-commerce jest wiele. Najprostszym spośród nich jest tworzenie atrakcyjnych wizualnie galerii z odpowiednio dobranymi hashtagami, które pomocą Ci rozszerzyć zasięg oddziaływania Twojej marki i zwiększyć jej rozpoznawalność. Magia Instagramu opiera się właśnie na hashtagach. Jeżeli zarządzasz firmowym profilem na tym portalu społecznościowym, śledź uważnie hashtagowe trendy i wykorzystuj je w swoich kampaniach. W stworzeniu ciekawego, firmowego profilu na Instagramie pomoże Ci platforma business.instagram.com. To funkcjonalne narzędzie umożliwia wykorzystywanie różnorodnych funkcji, ułatwiających komunikację z klientami i analizowanie ich zachowań. Wśród narzędzi Instagram Business Tools znajdziesz takie, które pozwolą Ci na badanie ruchu Twoich obserwatorów, a także tworzenie reklam sponsorowanych.
Stwórz ciekawą historię
Warto jednak pamiętać, że nowoczesne narzędzia do zarządzania firmowym profilem na Instagramie to tylko część sukcesu. Sposobem na dotarcie do serc potencjalnych klientów jest ciekawy i spójny przekaz. Pamiętaj, że większość użytkowników Instagramu to ludzie młodzi, w dużej mierze tzw. millenialsi. Dla tej grupy społecznej najistotniejsze są autentyczność i naturalność komunikacji. Skup się na tym, kim są Twoi klienci i grupa odbiorcza, do której chcesz dotrzeć, a następnie stwórz komunikat, który do nich trafi.
Pokaż swój produkt z innej perspektywy
Zdjęcia produktów na białym tle są domeną internetowych witryn sklepowych. Ładnie prezentują produkt, ale nie ma w nich niczego ekscytującego. Na Instagramie użytkownicy oczekują czegoś więcej. Zastanów się, jakie fotografie oferowanych przez Twoją firmę produktów mogą skupić uwagę potencjalnych klientów? Ukazuj je w codziennym zastosowaniu, a nieciekawe zdjęcia odłóż do lamusa. Na swoich fotografiach przedstawiaj zwykłych ludzi, którzy używają Twoich produktów i którzy są z tego zadowoleni. Pokaż użytkownikom, jak oferowana przez Ciebie sofa wygląda w przestrzeni biurowej, zaprezentuj, jak konkretny model marynarki prezentuje się na ciele modeli w różnych rozmiarach. Zasugeruj swojemu potencjalnemu klientowi, że z Twojej oferty korzystają ludzie tacy jak on.
Uchyl rąbka tajemnicy
Pracujesz w firmie, która organizuje ciekawe imprezy kulturalne? A może zajmujesz się marketingiem firmy spedycyjnej? Nie ważne jaką branżę reprezentujesz. Każdy biznes ma jakieś "behind-the-scenes", które może pokazać swoim Klientom. Zdjęcia prezentujące codzienną pracę w biurze lub metody realizacji co ciekawszych zleceń pokażą ludzką twarz Twojego przedsiębiorstwa. Ten prosty zabieg zwiększa zaufanie klienta i pozwala mu uwierzyć, że ma dostęp do czegoś ekskluzywnego. W końcu nie każdy człowiek może zobaczyć pracę Twojej firmy od zaplecza, prawda?
Komentuj, rozmawiaj, udostępniaj
Nie zapomnij o komunikacji ze swoimi odbiorcami! Odpowiadaj na ich komentarze, wywołuj dyskusje i... udostępniaj na swoim profilu wykonane przez nich zdjęcia. Fani Twojej firmy z pewnością ucieszą się z tego, że wyróżniłeś w ten sposób właśnie ich fotografie. Regularnie sprawdzaj, czy użytkownicy Instagramu oznaczają Twoją firmę na zdjęciach i czy używają hashtagów z nią związanych. Nie bądź bierny! W mediach społecznościowych liczy się przecież interakcja.
Zainspiruj i zmotywuj do działania
Prostym, ale skutecznym sposobem za zwiększenie zaangażowania użytkowników są konkursy. Ich forma i częstotliwość ma znaczenie. Jeżeli będziesz organizował je dosyć często, możesz liczyć na rzeszę obserwujących, którzy będą śledzić Twój profil. Skuteczną i przynoszącą realny zysk strategią jest organizowanie konkursów angażujących użytkowników Instagramu. Tę metodę wybrała firma Canon, która ogłosiła konkurs "365 dni lata", w którym połączyła ciekawą dla społeczności Instagramu formę z bardzo atrakcyjną nagrodą.
Wygraj podróż dookoła świata
Konkurs ten jest oczywiście konkursem fotograficznym. Polega na wykonaniu zdjęcia, które opowie ciekawą, letnią historię oraz opisaniu jej za pomocą maksymalnie 50. słów. Co istotne, użytkownik chcący wziąć udział w konkursie, musi oznaczyć na swoim zdjęciu konto firmy Canon, dzięki czemu w wyraźny sposób zwiększa ona swój zasięg i dociera do jeszcze większej rzeszy potencjalnych klientów na całym świecie. Dlaczego użytkownicy Instagramu chcą to robić? Skuteczną przynętą jest niesamowita nagroda. Biorąc udział w konkursie firmy Canon możesz wygrać wycieczkę dookoła świata. Niewielki wysiłek daje nam szansę na przygodę życia. A któż z nas nie chciałby jej przeżyć?
Aby dowiedzieć się więcej o strategii marketingowej firmy Canon, wejdź na stronę canon.pl/live-for-the-story lub znajdź na Instagramie hashtag #LiveForTheStory. Konkurs "365 dni lata" potrwa do 28 czerwca 2017 roku. Może sam weźmiesz w nim udział?