• Biuro skrojone pod Ciebie!
img

Ergonomiczne wyposażenie biura w Białymstoku

Decydując się na założenie własnej działalności gospodarczej trzeba być świadomym tego, że z czasem nastąpi konieczność kupienia albo wynajęcia pomieszczenia biurowego. Urządzenie biura nie jest tak proste jak mogłoby się wydawać - trzeba je urządzić w sposób przemyślany, aby każdemu pracowało się tam wygodnie. W trosce o komfort pracy należy też zatroszczyć się o odpowiednie wyposażenie.

Lokalizacja, miejsce i cena
 

Pierwszą decyzją jaką musimy podjąć jest to, czy chcemy lokal zakupić czy jedynie wynająć. Początkujący przedsiębiorcy zazwyczaj postanawiają wybrać tę drugą możliwość. Jest to nie tylko dużo tańszy sposób (zakup lokalu to duży wydatek), ale też dużo mniej zobowiązujący. Choć może wydawać się, że zakup lokalu to inwestycja na przyszłość, czasem taka inwestycja mogłaby okazać się większym problemem niż zyskiem. Jeśli firma nie odniesie spodziewanego sukcesu nie trzeba martwić się sprzedażą budynki i załatwiania wszystkich związanych z tym formalności. Jedyne co trzeba zrobić to wypowiedzieć umowę najmu, co jest proste i nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji. Niezależnie od tego czy lokal zostanie zakupiony czy wynajęty, jego cena zależeć będzie głównie od wielkości o lokalizacji.  Oczywiście cena rośnie proporcjonalnie do wielkości lokalu. Więcej zapłacimy też za wynajem lub zakup lokalu położonego w pobliżu centrum dużego miasta.


Meble biurowe
 

Kiedy wreszcie dokona się wszystkich formalności związanych z zakupem bądź wynajmem biura, wtedy należy zastanowić się nad tym jak zagospodarować wnętrze. Im większe ono jest, tym łatwiej będzie to zrobić. Jeśli do dyspozycji jest wystarczająca powierzchnia, warto wyznaczyć pokój dla szefa, oddzielny pokój dla pracowników, pomieszczenie socjalne oraz łazienkę, a także jeśli tego wymaga specyfika branży - poczekalnię.

Następnie należy zastanowić się nad wyposażeniem do tych pomieszczeń. Najlepiej zacząć od tego co jest podstawą wyposażenia, czyli od mebli biurowych. Należą do nich przede wszystkim biurka, fotele, regały, półki i szafy.

Biurka są najważniejszym elementem mebli. Nie tylko mieszczą się na nim wszystkie przedmioty potrzebne do pracy (czyli artykuły biurowe, komputery, telefony i dokumenty), ale też musi być ono wystarczająco wygodne by spędzić przy nim osiem godzin dziennie. To samo zresztą tyczy się foteli - muszą być one wygodne i zdrowe dla kręgosłupa. Nie warto więc oszczędzać na tych meblach, lecz wybrać te najwyższej jakości w trosce o komfort pracy i zdrowie pracowników.

Jeśli chodzi o regały i szafy biurowe, należy uwzględnić indywidualne potrzeby - w zależności od specyfiki biznesu może być potrzebne więcej lub mniej miejsca na dokumenty, segregatory i teczki.

Najmniej wymagająca jest ewentualna poczekalnia - wystarczy zakup kilku wygodnych krzeseł i małych stolików, na których leżeć będą gazety, którymi klienci umilą sobie czas oczekiwania na spotkanie. Warto też na ścianie zawiesić dekorację, która ociepli wnętrze. Na stoliku mogą też stanąć kwiaty.

drukarka biurowa
 

Urządzenia wielofunkcyjne potrzebne do pracy
 

Najbardziej potrzebne do pracy w biurze są urządzenia elektryczne. Nie jest tajemnicą, ze bez nich działalność jakiekolwiek firmy jest praktycznie niemożliwa, dlatego ich obecność w biurze jest konieczna.

Po pierwsze zakupić należy komputery i telefony. W drugiej kolejności potrzebne są drukarki i skanery. W tym przypadku warto jednak zastanowić się nad zakupieniem urządzeń wielofunkcyjnych, które łącza w sobie funkcje obu tych sprzętów. Mogą one okazać się praktyczniejsze, ponieważ zajmują zdecydowanie mniej miejsca.

Kolejne na liście zakupów są materiały biurowe. Biuro nie może bowiem funkcjonować poprawnie bez akcesoriów takich jak papier, długopisy, spinacze do papieru, samoprzylepne karteczki czy też notesy i zeszyty. Powinny one znaleźć się na biurku każdego pracownika, aby zapewnić im w pełni komfortowe warunki pracy. Wszystko powinno znajdować się pod ręką, najlepiej ułożone w specjalnych organizerach, aby pracownik nie musiał długo zastanawiać się, gdzie czego szukać.
 

Akcesoria biurowe

Aby wszystkim przyjemnie pracowało się w biurze, a także aby było gdzie spędzić chwilę przerwy od pracy, należy zaaranżować pomieszczenie socjalne z takimi sprzętami jak lodówka, mikrofalówka, ekspres do kawy, i co oczywiste - stół i krzesła. Dzięki temu pracownicy będą mieli możliwość przygotować sobie posiłek i kawę oraz porozmawiać ze sobą podczas przerwy.



Tego szukacie:

- artykuły biurowe Białystok

- materiały biurowe Białystok

- drukarki Białystok

Redakcja portalu

biznesoutfit.pl

Zobacz również