Czas ascetycznych, surowych biur, których wystrój tworzyły proste meble i odznaczający się pokaźnymi rozmiarami sprzęt elektroniczny, na szczęście już minęły. A wraz z nimi długie spacery do najbliższej drukarki, nieustępliwy ból pleców oraz będące prawdziwym wyzwaniem dla nerwów wyczekiwanie na wiadomości lub dokumenty. Dzisiaj liczą się szybki przepływ informacji, odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni, porządek oraz — co najważniejsze — dobre samopoczucie pracowników.
Aranżacja biura lub gabinetu, niezależnie od tego, ile osób będzie dzielić tę przestrzeń, wcale nie należy do łatwych zadań. Trzeba wszakże uwzględnić szereg czynników, mając na uwadze charakter wykonywanej pracy. Biuro rachunkowe będzie przecież wyglądać zupełnie inaczej niż pomieszczenie redakcyjne lub biuro kontaktu z klientem (zazwyczaj open space). Niemniej istnieją pewne stałe punkty wyposażenia, o których zawsze należy pamiętać.
Meble biurowe
Może wydawać się to aż nazbyt oczywiste, ale żadne pomieszczenie nie będzie zdatne do wykonywania w nim pracy biurowej, jeśli nie znajdą się w nim odpowiednie meble. Mowa tu oczywiście o biurkach, wygodnych krzesłach oraz praktycznych regałach i szafach umożliwiających składowanie dokumentów. To oczywiście tylko dość ogólny zarys. Zagłębiając się w szczegóły, należy zwrócić uwagę na to, aby wybrane meble biurowe spełniały normy i wymagania związane z określonym trybem pracy. Pamiętajmy, że zgodnie z przepisami BHP każdy z pracowników biurowych powinien mieć zapewnione przynajmniej 2 metry kwadratowe powierzchni pomieszczenia oraz co najmniej 13 metrów sześciennych jego przestrzeni. Chodzi tu oczywiście o miejsce pomiędzy biurkami, szafami, regałami i innego rodzaju urządzeniami. Dlatego to, jakie meble biurowe zostaną wybrane do danego pomieszczenia, należy dokładnie przemyśleć, uwzględniając zmianę wymiarów po lokalu po ich wstawieniu.
Osobną kwestią jest biurko. Jego minimalna szerokość powinna wynosić 80 cm, zaś długość przynajmniej 160 cm. Mebel ten powinien być również dopasowany do wzrostu pracownika (min. 72 cm wysokości) oraz cechować się głębokością, która umożliwi swobodne wsuwanie nóg pod blat i pozwoli zająć wygodną, dopasowaną do rodzaju pracy pozycję. Aranżując biuro, należy pamiętać również o odpowiednim oświetleniu i wentylacji. Meble biurowe warto więc rozmieścić w taki sposób, aby nie oddziaływały negatywnie na swobodny przepływ powietrza lub nie zasłaniały źródeł światła.
Urządzenia elektroniczne
Jeśli chodzi o komputery, drukarki i inne urządzenia elektroniczne, przepisy nie są tu aż tak restrykcyjne. Należy oczywiście zadbać o to, aby sprzęt działał bez zarzutów i umożliwiał pracownikom szybkie i efektywne wykonywanie obowiązków. Z tego względu nie zawsze warto decydować się na najtańsze, podstawowe rozwiązania. Dotyczy to szczególnie monitorów, które dzięki różnym trybom wyświetlania obrazu oraz szerokim zakresom odświeżania mogą być, najkrócej mówiąc, coraz bardziej przyjazne dla wzroku. Warte uwagi są także urządzenia wielofunkcyjne, które doskonale zastąpią skanery, drukarki i kserokopiarki. Co więcej — pozwolą one wygospodarować dodatkową przestrzeń, którą będzie można zagospodarować w dowolny sposób. Warto też zaznaczyć, że nowoczesne urządzenia wielofunkcyjne cechują się bardzo szybkim tempem pracy, co znacznie skraca czas oczekiwania oraz umożliwia stosowanie jednego modelu na kilka stanowisk pracowniczych.
Artykuły biurowe
Materiały biurowe stanowią najszerszą, najbardziej rozległą kategorię sprzętu biurowego. W tym określeniu mieści się niemal wszystko — od estetycznych półeczek na najważniejsze dokumenty (które można położyć na biurku) po zszywacze, dziurkacze itp. Tego typu artykuły biurowe przydają się zawsze, dlatego i tutaj nie warto ani oszczędzać, ani wybrzydzać. Wszak nawet najprostszy zszywacz lub najzwyklejsza koszulka mogą zapobiec zaginięciu lub uszkodzeniu ważnych dokumentów.
Dobry plan kluczem do sukcesu
Do aranżacji biura lub gabinetu należy przystąpić, ułożywszy uprzednio odpowiedni plan. Na samym początku, już po dokonaniu pomiarów, warto zadbać o wygodne i praktyczne meble biurowe (najlepiej z szerokim zakresem regulacji). Kolejnym etapem może być organizacja zaplecza technicznego — komputery, drukarki, urządzenia wielofunkcyjne, wszystko w zależności od preferencji. Najprostszym zakupem wydają się materiały biurowe, które dostępne są w różnych sklepach i odznaczają się raczej niewielkimi rozmiarami. Dlatego wyposażenie w nie biura lub gabinetu zawsze można zostawić na sam koniec, czy
Tego szukacie:
- artykuły biurowe Grudziądz
- materiały biurowe Grudziądz
- meble biurowe Grudziądz