Choć wszyscy od dawna posługujemy się wygodnymi telefonami komórkowymi, pewnym standardem jest, że każda firma posiada w biurze również telefon stacjonarny. To bardzo ważne, żeby istniał numer typowo firmowy, na który mogą dzwonić klienci, chcąc o coś zapytać czy z kimś się skontaktować. Skoro jednak w każdym biurze musi być choć jeden telefon stacjonarny, to na jaki najlepiej się zdecydować? Istnieje kilka ich rodzajów, a wybór takiego, który będzie możliwie najbardziej funkcjonalny i dostosowany do potrzeb konkretnego miejsca, to gwarancja zadowolenia wszystkich, którzy będą z niego później korzystać. Na co zwracać uwagę, wybierając konkretny model?
Telefon stacjonarny – przewodowy
Telefon stacjonarny w wersji przewodowej to urządzenie uchodzące za najbardziej klasyczne. Jako pierwsze spośród innych, używanych dzisiaj, pojawiło się na rynku i choć jest już raczej rzadko spotykane, wciąż można je kupić. Oczywiście, mało osób rzeczywiście się na to decyduje – tym bardziej do firmy – jednak niewątpliwie ma swoją dużą zaletę, którą jest cena. Takie modele telefonów stacjonarnych można kupić już za około 20 złotych. Wady? Aparat jest połączony ze słuchawką, więc nie ma możliwości przenoszenia jej z miejsca na miejsce. Nie można sobie z nią chodzić po całym biurze, ani wychodzić poza nie.
Telefon stacjonarny – bezprzewodowy
Bezprzewodowe telefony górują nad swoimi przewodowymi kuzynami przede wszystkim z uwagi na wykorzystywanie fal radiowych. W związku z tym nie potrzebują kabla, a ich użytkowanie jest o wiele wygodniejsze. Nic więc dziwnego, że większość kupujących decyduje się właśnie na takie modele – i że zawojowały one rynek, gdy tylko się pojawiły. W biurze, w którym jest wielu pracowników, taki telefon będzie najlepszym rozwiązaniem, bo albo może codziennie wędrować na inny stolik, albo można w każdej chwili go odebrać i podejść do swojego biurka. Choć podobna wygoda zwiększa również i koszt – trzeba mieć świadomość, że najprostsze, bezprzewodowe modele kosztują drożej niż te przewodowe. Trzeba również zwrócić uwagę na zasięg telefonu, żeby później się nie zdziwić.
Telefon stacjonarny - jak działa?
Telefon stacjonarny potrzebny jest w każdej firmie, każdym biurze. Zwykle nawet w dużych firmach znajduje się ich kilka, ażeby każdy pracownik mógł korzystać ze swojego. To ważne w chwili, gdy wielu klientów dzwoni do firmy z jakimś zapytaniem, chcąc się czegoś dowiedzieć. W biurze potrzeba jednak czegoś więcej, niż tylko zwykły telefon stacjonarny – urządzenie powinno mieć dodatkowe, ułatwiające pracę funkcje. Jakie?
1. Funkcja przekierowania rozmowy: To istotne, jeśli telefonów w firmie jest kilka i ktoś dodzwonił się do złego działu. Natychmiastowe przekierowanie rozmowy ułatwia proces łączenia klientów z właściwą osobą.
2. Funkcja powtarzania numeru: Jeśli na przykład urządzenie się rozładuje, funkcja ta pozwala na szybkie, ponowne połączenie się z ostatnim numerem, który dzwonił, albo z którym się rozmawiało.
3. Funkcja wyciszenia numeru: Jeśli na przykład ktoś jest na spotkaniu biznesowym i musi zapytać zarząd czy współpracowników o zdanie na temat, o którym rozmawia przez telefon, może wyciszyć rozmowę, bez utraty połączenia. Osoba po drugiej stronie słuchawki nie będzie niczego słyszeć, więc można spokojnie debatować.
Wszystko to są jedynie przykłady funkcji, jakie może posiadać telefon stacjonarny, przydatny w biurze. Tak naprawdę dostępnych funkcji jest o wiele więcej – na przykład możliwość wysyłania przez telefon SMS-ów. Oczywiście, nie wszystkie funkcje będą w biurze niezbędne, ale na pewno większość będzie przydatna – dlatego warto zapoznać się z tymi, jakie są dostępne w danym modelu i zastanowić się, czy aby czasem nie lepiej go kupić. Niestety, aparaty telefoniczne z dodatkowymi funkcjami są droższe od tych, które ich nie mają, co również należy wziąć pod uwagę.
Telefon stacjonarny - ceny
Cena danego modelu telefonu stacjonarnego – czy to bezprzewodowego, czy też przewodowego – uzależniona jest przede wszystkim od dodatkowych funkcji, jakie posiada, ale nie tylko. Bardzo istotne jest również wzornictwo, czyli wygląd danego modelu. Produkt nowoczesny będzie oczywiście droższy, ale można znaleźć i telefony proste, które niczym szczególnym się nie wyróżniają, ale są funkcjonalne. Takie modele będą posiadały przeciętną, rozsądną cenę. Jeśli ktoś jest fanem klasyki, może nawet kupić telefon stylizowany na dawny – nawet z okrągłą tarczą do wybierania numeru! Warto więc podsumować krótko, że najtańsze modele aparatów stacjonarnych kosztują około 20 złotych, zaś te z najwyższej półki nawet 200-300 złotych.